Jag är kär

Ja, i en übergullig liten pålle vid namn Oboj. Blev avslängd av honom för ett tag sedan. Gullungen ^^ Han är 23 år gammal, superpigg, riktigt mini, för liten för mig o.s.v. Men ändå så bockar han av mig.

Men i alla fall så red jag honom idag. Stog och valde mellan Choko, Elina och Oboj. Efter typ 24 års tänkande så tar jag Oboj :) Fick gå in i en skitlerig hage och hämta honom eftersom han ska vara sjukt irriterande och stå kvar mitt i hagen medans alla andra hästar kom fram till ingången. Haha så seeg :*  

Jag klarade av hela ridlektionen utan att han bockade av mig i alla fall :D Vi lekte lekar, och det var sjukt roligt. Vårat lag förlorade, haha. Men det var sjukt skoj ändå. Oboj förstörde våran vinst då och då xD Haha. Obojs trav är underbar :) Haha. Man sitter och skumpar hela tiden. Tänk er att rida på en häst som kanske är 1.20 m lång och tar världens minsta steg. Haha.

Hängde i stallet hela dagen. Skötte Spirit och myste med henne. Hon var sjukt avsappnad när jag ryktade henne, awi. Tog ut henne till hagen efter det och mockade åt henne. Skötte henne igen efter ridlektionen, mockade, gav henne havre och gjorde rent hennes krubba och vattenskål :) 

Var även ute vid muren i kanske en timme och höll i Promise och satt och myste med henne medans Alva skötte om henne :) Haha. Hon försökte äta på mig, busig pålle. Jag och Alina gick även i stora ridhuset med Buster :)
Oboj är den lilla pållen ;D
Haha, aww.
Skötte denna supersötaunderbara pingla också :* Spirit kör på jag är supersöt looken här ;D

Söta Små Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Så vad heter du?:
Vill du komma ihåg dig?

Skriv din e-post: (bara så att vi ser!)

Skriv din bloggadress här!:

Skriv här om du har något på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0